De cirkel is rond

28 december 2017 - Assendelft, Nederland

Het was Tweede Kerstdag, op dag 62 en we weten het nog goed, Coen en Nienke kwamen thuis... (tot hier de melodie van Youp ;-))

Jaja, we zijn weer in Nederland! Althans, fysiek dan. De fikse jetlag en de vakantiebubbel zorgen ervoor dat we mentaal nog wel een beetje moeten landen, maar dat komt vast goed. Het ontvangst bij thuiskomst was in ieder geval hartverwarmend met alle lieve familie die ons opving voor een heus kerstdiner in ons eigen huis (met versiering, joepie!).

Gisteravond alvast de foto's van de laatste dagen in LA online gezet, maar het laatste bijbehorende verhaaltje ontbrak natuurlijk nog. En dat terwijl er in LA gelukkig genoeg te zien en te beleven was! De eerste volle dag in de stad hebben, zoals eerder verteld, in het pretpark Universal Studios doorgebracht. De volgende dag wilden we wel wat van de stad zelf zien. Zoals je bij city-trips wel vaker doet, zijn we daarom naar Downtown gegaan. Klinkt logisch, maar in LA is Downtown niet de eerste plek voor toeristen. Veeeeel vergane glorie en vreemde types op straat, maar er wordt hard gewerkt om dit stadsdeel op te knappen en gelukkig zie je daar af toe ook al wat van. 's Avonds was het tijd voor iets waar we al lang naar hadden uitgekeken: basketbal van de LA Lakers! Gaaf om een keer mee te maken, ook verloor "onze" ploeg nipt.

De volgende volle dag zijn we voor het uitzicht naar Griffith Observatory (een sterrenwacht) gegaan. Kennelijk doen meer mensen dat op 24 december, want het was er stervensdruk. Toch de moeite waard, maar niet voor te lang. Verder was de 24ste voor ons de dag om een beetje Kerst te vieren, omdat we op de 25ste in het vliegtuig zouden zitten. 's Avonds dus in het restaurant van ons leuke hotel een tafeltje gereserveerd en champagne gedronken. Een leuke manier voor de laatste avond uit eten op reis!

Op Eerste Kerstdag hadden we nog veel tijd in de stad voordat we naar het vliegveld moesten. We waren het eigenlijk niet van plan, maar uiteindelijk hebben we het toch gedaan: een busrit door Beverly Hills. Lekker gluren naar de schutting van de huizen van de sterren... Wel een relaxte manier van het doorbrengen van de tijd op een dag waarop er verder veel dicht is in de stad. Last but not least zijn we nog "even" (is toch wel ver weg vanaf Hollywood) langs gegaan op Venice Beach. Wilden we toch nog wel even gezien hebben.

En toen...de lange vliegreis naar huis. Wat zijn de 62 dagen rond de wereld voorbij gevlogen en wat hebben we genoten! Nu rest ons nog een paar dagen rust en het uitzoeken van de enorme berg foto's en filmmateriaal. Wie meer wil zien: dat mag, maar gun ons even de tijd. ;-)

Tot snel!

1. Roos:
    28 december 2017
    Wow wat een reis! Heb genoten van de verhalen en fotos. Welkom thuis!
  2. Xanne:
    4 februari 2018
    Mooi reisverhaal geworden! Leuk dat je de laatste dagen overal met je Kerstmuts op hebt rondgelopen :D