Fiordland

5 december 2017 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Op een bewolkte 5 december in Nieuw-Zeeland, zijn we in Te Anau, Fiordland beland. Vandaag doen we even rustig aan, want de afgelopen dagen hebben we alweer zoveel gedaan.

Eerst was er in Queenstown de verjaardag van Coen. Reden genoeg om dan iets stoers te gaan doen! Eerst zijn we door canyon gaan scheuren met een jetboat. Een gaaf avontuur die iedereen gelukkig levend afsloot. Daarna door naar Arrowtown, een oude Goudstad, waar de plaatselijke bakker gelukkig een lekker taartje voor ons had. Verder kon je in Arrowtown, na een korte training, een pan en schep huren. Goud zoeken in de rivier, dat wilden we wel toevoegen aan onze reisavonturen. Of we succesvol waren, vertellen we lekker niet, maar ga er maar vanuit dat je aan ons bij terugkomst geen verschil ziet. Uiteraard gingen we 's avonds ter ere van Coen's verjaardag in Queenstown nog even naar een bar toe. Niet te lang, want reizen maakt moe.

De twee dagen na Queenstown waren prachtig. We hebben een cruise gemaakt op Doubtful Sound, echt fabelachtig. We zagen niet alleen veel meeuwen, maar ook albatrossen, dolfijnen, pinguïns en zeeleeuwen. En daarnaast natuurlijk genieten van de spectaculaire natuur. Alweer een mooi avontuur!

Vandaag komt Sinterklaas aan deze kant van de wereld helaas niet, maar wij wensen iedereen in Nederland heel veel plezier met Sint en Piet!

1. Maartje:
    8 december 2017
    Beste verjaardag ever! Er is hier trouwens wel een pakje gevonden.....