Ho Lee Fook

30 oktober 2017

Het is de laatste avond in Hong Kong! En we hebben genoeg te vertellen en te delen, maar de internetverbinding werkt niet echt mee. Daarom nog steeds maar een paar foto's online. Sorry!

Een verhaaltje kan gelukkig wel. We hebben dus inmiddels drie volle dagen in de stad achter de rug en hebben onze voeten aardig stuk gelopen. Maar het was het waard hoor! Hong Kong is een leuke stad: modern met een vleugje traditie, vriendelijke mensen met een vleugje onbeleefdheid (voorbeeld: ellebogen gebruiken bij de metro, net zoals wij, maar dan wel binnen de keurige lijntjes die per deur op het perron staan uitgetekend), zaken zijn snel te begrijpen en meestal goed geregeld (Octopus card is een OV chip kaart 2.0, top!). Alleen 1 ding: de auto's en treinen rijden links, maar WAAR moet je nou lopen?? Make up your mind, Hong Kong! En nee: "gewoon rechtuit want ik kijk naar mijn telefoon" is geen goed antwoord.

Anyway, drie dagen stad dus. Kort samengevat hadden deze drie dagen de volgende thema's:
Zaterdag: highlights Hong Kong met o.a. the Peak, tempel aan Hollywood Road, Cat Street, Sky100 toren en Ho Lee Fook wat een lekker eten! (Ook voor Coen!). Google maar eens op de naam en je vindt een restaurant met iedere avond 1,5 uur wachttijd. Moeite waard! 1,5 uur wachten met uitzicht op halloween-vierend Hong Kong trouwens ook.
Zondag: a day at the races. Paardenraces wel te verstaan... Maarre, waar waren die nou ook alweer? Hong Kong heeft twee banen, en volgens ons boekje en, ik dacht ook internet, zijn op zondag de races in Sha Tin en op woensdag in Happyvalley. Niet dus. En zo stonden wij in Sha Tin en werd ons bij de baan gevraagd of we echt de races op tv kwamen kijken... Eind goed al goed: terug gegaan naar Happyvalley en heerlijk geld verloren ;-)
Maandag: Lantau Island. Eindelijk een beetje het gevoel dat je in China bent! Want hoe leuk de stad ook is, echt Chinees kan je het niet noemen. Op Lantau Island staat een prachtig klooster met gigantisch boeddha-beeld en vind je een schattig vissersdorp met huisjes op palen. En een hele lange gondel met glazen vloer trouwens. Vermeld ik er speciaal voor de moeders er even bij!

Last but not least: ja we hebben de sound en light show ook gezien. En die viel nogal tegen: als de gebouwen overdag al zo overdreven verlicht zijn, kun je 's avonds toch wel wat meer doen dan alleen lasers?

Morgenochtend vliegen we naar Cambodja. Wordt vast een heel andere ervaring. We zijn benieuwd!

1. Esther:
    31 oktober 2017
    Ook mooie foto's! Leuk om te zien 😃
  2. Xanne:
    7 november 2017
    Leuk Nien! Hoe kom je er nou bij om een paardenrace bij te wonen?
  3. Nienke:
    9 november 2017
    Paardenraces ben ik wel een beetje mee opgegroeid (draverijen dan). En dit is een heel populaire traditie in Hongkong waar je overal over leest, dus het idee kwam niet helemaal spontaan van mezelf...