Feest!

4 november 2017 - Siem Reap, Cambodja

Het is feest in Cambodja! Van 2-4 november wordt het Waterfestival gevierd en dat is een van de belangrijkste feesten van het jaar. Hebben wij even mazzel! Drie dagen lang zijn alle kinderen vrij van school en trekken de families erop uit. Dat zien wij vooral terug in bermtoerisme in de bossen rond de tempels van Angkor. Daarnaast is er in Siem Reap van alles te doen. Het belangrijkste zijn de bootraces: in lange kano's strijden teams van 22 man tegen elkaar. We hebben gisteren geprobeerd een kijkje te nemen, maar dat hebben we niet lang volgehouden. Druk! Warm! Langs de rivier staan eindeloos veel stalletjes en lopen massa's mensen. Wel gezellig hoor, een soort Koningsdag-sfeertje op z'n Cambodjaans.

Ook zijn er allerlei waterspelletjes te zien en is er ongeveer non-stop een schuim/waterparty aan de gang waarbij uitzinnige feestvierders op luide muziek door de brandweer worden natgespoten. Behoorlijk hysterisch, maar leuk om te zien. Het gefeest eist wel zijn tol. Van hotelpersoneel tot medewerkers van de zijdefarm waar we vandaag waren, iedereen loopt te gapen en klaagt over een gebrek aan nachtrust. Wel met een glimlach trouwens... :-)

Morgenochtend vertrekken we uit Siem Reap. Eerst een tijdje met een busje en dan: fietsen!

Foto's volgen...wi-fi werkt weer even wat minder.