Hello!

7 november 2017 - Phnom Penh, Cambodja

En...we leven nog! We hebben er ruim 140 fietskilometers opzitten in de afgelopen dagen. Net aangekomen in Phnomh Penh genieten we van het dakterras van ons hotel met geweldig uitzicht over de stad. Hebben we wel verdiend, vinden we... :-)

Het fietsen was een hele leuke ervaring. We hadden de beschikking over een fietsgids en een busje die de hele dag met onze bagage, water en allerlei lekkers achter ons aan reed. Luxe hoor! Het afzien moesten we natuurlijk wel zelf doen. Is even wennen, fietsen in 30 graden op soms behoorlijk hobbelige wegen. Uiteindelijk conditioneel wel uit te houden, maar echt goed op een zadel zitten kunnen we niet meer ;-)

Toch hadden we de fietstocht voor geen goud willen missen! Vooral "hello!" zal ons bijblijven. Veel kinderen (en ook sommige volwassenen) groetten ons vrolijk. We kregen zowat een lamme arm van het zwaaien. Verder was het super om te zien hoe de gewone Cambodjanen op het platteland leven. Je ziet zoveel onderweg! Allerlei dieren, plantages, winkeltjes en marktjes. En daarbij ook wat lokale specialiteiten verorberd: Nienke heeft een gefrituurde vogelspin gegeten! Staat niet op foto, maar wel op film. Bewijs is er dus!

Op het platteland barst het natuurlijk wel van de muggen, maar daarbij hadden we hulp vanuit onverwachte hoek: de Tjiktjak. Een soort hagedis je die je hier overal ziet. Ook in onze hotelkamers onderweg. We hebben hem maar lekker laten zitten... En op foto gezet.

De komende drie nachten zijn we in de hoofdstad, Phnom Penh. Daarover later meer!