Van Middle Earth naar Mount Doom

22 november 2017 - Turangi, Nieuw-Zeeland

Jaja, we zijn in Tolkien-sferen! Zoals iedereen wel weet (de meeste toeristen in ieder geval wel ;-)) zijn de Lord of the Rings en Hobbit films in Nieuw-Zeeland opgenomen. En nu mogen wij live genieten van de fantastische landschappen die we uit de films kennen. Gisteren zijn we in Hobbit in geweest. Hoe toeristisch ook: deze permanente filmset in The Shire is gewoon prachtig. En morgen wandelen we de beroemde eendaagse lange-afstandwandeling Tongariro-Crossing, die langs de flanken gaat van Mount Doom. Moet een (letterlijk) hoogtepunt worden!

Over hoogtepunten gesproken: daar hebben we er de afgelopen dagen al een paar van verzameld. We hebben bijvoorbeeld de glow Worms van Waitomo gezien. Erg bijzonder. En bij Rotorua een echte Hals bijgewoond en maïs gegeten die in een hot spring was gekookt (yummy!). Daar zijn we trouwens ook in een opblaasbal van een heuvel gerold. Dat fenomeen heet "Zorb" en is eng en hilarisch tegelijk. Eng omdat je in het kleine laagje water in de bal denkt dat je ieder moment kunt verdrinken en hilarisch...tja, dat laten we thuis op de go pro filmpjes wel zien. ;-)

Vandaag was weer een reisdag: van Rotorua naar Turangi via Taupo. Tot nu toe boffen we enorm met het weer, waardoor het goed toeven was aan het meer van Taupo. En erboven! Een droom kwam uit: we hebben een rondje gevlogen in een watervliegtuig! Helemaal te gek natuurlijk.

Op naar het volgende hoogtepunt!

1. Shuk:
    22 november 2017
    Wat geweldig en genieten!
  2. Xanne:
    5 december 2017
    Wow, wat een verhalen en foto’s zeg! Wat doen jullie ontzettend veel in korte tijd. Er is geen toelichting bij de foto’s dus daar moeten we nog maar eens uitgebreid naar kijken als jullie er weer zijn! Geniet van jullie reis :) liefs