Zon, fietsen en wijn

18 november 2017 - Raglan, Nieuw-Zeeland

Hoera! We zijn in Nieuw-Zeeland! Het was wel een reisje hierheen, zeg. Van Phnom Penh eerst naar Bangkok, daarna naar Sydney en toen door naar Auckland. En dan ben je van deur tot deur zo'n 28 uur verder.

De aankomst in Auckland was wel een warm bad. We hadden een kamer geboekt bij mensen thuis in Freeman's Bay, vlak bij het centrum van de stad en de gezellige wijk Ponsonby, vol met leuke restaurantjes en bars. Het was een heerlijk huis waar we van alles gebruik konden maken: zwembad, keuken, wasmachine, eigen badkamer. Perfect! En...ze hadden een oude auto "over" die we konden gebruiken. Daarmee hebben we de eerste dag heerlijk de stad verkend.

Op de tweede dag gingen we naar Waiheke Island, in de baai waaraan de stad ligt. Het eiland is een beetje een yuppen-plek waar de Aucklanders hun tweede huis hebben, eventueel met boot. Waiheke staat vooral bekend om zijn wijngaarden. En daar kun je uiteraard naartoe om wat te proeven :-). Wij hebben dat gecombineerd met een beetje beweging door het eiland rond te rijden met fietsen...eh...e-bikes. Het moet wel leuk blijven natuurlijk. ;-) Waiheke was in ieder geval prachtig. Overal mooie baaitjes met heerlijk witte stranden. Daar scheen ook het zonnetje volop bij. Wij klagen niet!

Na Auckland waren we eigenlijk van plan om naar de Bay of Islands in het noorden te gaan, maar de weersverwachting was ons wat te onzeker. En dus zijn we vandaag naar het zuiden gereisd: naar surfersdorp Raglan om precies te zijn. Leuke plek tot nu toe! Morgen staan de glow Worms van de Waitomo grotten op het programma en daarna gaan we nog even lekker van Raglan genieten. Hopelijk weer met veel zon!

1. Roos:
    19 november 2017